Квест під час чуми. Пограємось?

Цього року сама реальність дуже сильно повпливала на квест: ховаючись від пандемії гра перенеслась до лісу, отримала спрощену підготовку й досить багато чого в ній нагадувало про минулі та поточні епідемії. Красиві озера, містичне болото, столітні приміські резиденції, охайні парки, старі укріплення, багато осіннього лісу - локації цієї гри. А ще - динамічний рогейн, орієнтування з мапою Пекла за Данте, пошук метафізичних кп та червоних мухоморів, знайдений скарб та багато боротьби - з собою, природою, конкурентами та "збоченою фантазією" організаторів. Поїхали!

Квест під час чуми

Передісторія. Цього року я довго ламався, чи робити щось узагалі - бо зовсім не хотілось сприяти поширенню епідемії. В результаті знайшов компроміс у вигляді "пандемічного формату". Гра великою мірою перемістилась у ліс та у сусідню населенку. Таким чином вдалось не навантажувати особливо транспорт та решту, а заодно й не залежати від різних карантинних заходів. Залишатись чи ні в базовому таборі - опція виключно "за бажанням". Навіть до маскового режиму на старті готувався. Але, частина команд запізнилась, і на старті, власне, особливої масовки й не було. 

Випробував певні "організаційні спрощення" - замість звичних "покрокових" конвертів з'явився набір одночасних завдань, відмовився від призів та складних головоломок (ну, майже), що досить сильно зекономило час та "людиногодини ручної праці".

Навесні планую зробити повноцінний квест з виїздом, якщо ситуація в країні нормалізується до того часу. 

Локації. Пандемічні обмеження сприяли тому, що місце знайшлось швидко. Гра відбувалась в Пущі-Водиці (де красиві старі будинки, парк та озера), в Ірпені (на набережній й в парку коло будинку письменників), на околиці села Мостище й в лісовому масиві поміж ними - де окрім лісу є красиві Блакитні озера, долина річки Любка з болотами й сила-силенна дотів та їх залишків. Базовий табір був на високому березі Ірпеня між однойменним містом та селом Мостище. Під час підготовки все це обходив й отримав море задоволення )

Насправді, в цьому районі є що показати й щодо красивої природи, й щодо історичного спадку, чи просто красиво набудованого:Квест, Пуща-Водиця

Квест, Ірпінь Квест, Пуща-Водиця

Квест, Пуща-ВодицяКвест, Пуща-Водиця

Квест, Пуща-Водиця

Квест, Ірпінь Квест, Ірпінь


Квест, Ірпінь

Учасники. Я не популяризував гру - навіть події у ФБ не створював, інформація крутилась виключно серед колишніх учасників та в "навколотуристичному" середовищі. Що не завадило зібрати досить велику кількість гравців. Сумують за активностями, підозрюю.

Як завжди - хвилеподібна динаміка реєстрації з піком за кілька днів до гри. Цього разу про участь в грі заявили 15 команд, до реєстрації дійшли 13, до старту - 10. Декілька команд з'явились в дуже відмінному від зареєстрованого складі. Одна команда - в повністю відмінному :-) Загалом, в формі про реєстрацію значилось 52 гравці, на маршрут вийшло - щось близько 33, які, до того ж, проникали на старту групками, подекуди помірно блукаючи:) Можна сказати, значної масовки вдалось уникнути. 
Квест під час чуми


Завдання. Передгра та гра. В передгрі потрібно було побігати Києвом (хоча б віртуально), зібрати певну інформацію і через невелику головоломку вирахувати місце старту. Завдання основні - набір текстів з головоломками, якими вираховуються певні точки на місцевості (контрольні пункти, кп) й робиться спроба їх зібрати (відвідати) за відведений час. Частину зібраного матеріалу можна використати в пошуку скарбу - окремо захованих артефактів. Формат рогейну передбачав, що: кп багато, взяти усі за відведений час проблематично; завдання розв'язуються усі відразу, команди будуть тактики щодо проходження маршруту. Самі головоломки були достатньо прості, переважно описові, в стилі "піди туди, не знаю куди, знайди то, не знаю що". Декілька з них шифрувалось простими шифрами заміни (наприклад, заміни літер на цифри). Окремі кп мали свою специфіку: "метафізичне" кп не мало чіткого розташування, в іншому ж потрібно було знайти червоний мухомор. А допомагали орієнтуванню мапи. Ренесансні. Орієнтування по Пущі-Водиці, наприклад, здійснювалось за допомогою мапи Пекла, намальованої в 16 ст. Сподіваюсь, допомогло :)

Єдиною складною головоломкою був пошук скарбу, де було потрібно: зібрані з кп "коди" скласти в певній послідовності, зрозуміти що це рядки з "Божественної комедії", прочитати не самий прямолінійний текст, на його основі скласти до купи кілька визначених листків з завданнями, побачити що це мапа й витираючи з тексту певне слово нарисувати собі маршрут на цій мапі.  Ідея зі складанням мапи по книзі почерпнута з серіалу "Демони Да Вінчі", який від нема чого робити дивився під час карантину :)

 

Легенда. Реальність сама підсунула сюжет для легенди: багато розповідей в тексті завдань крутилось навколо великої епідемії небезпечної хвороби, яка зародилась в Китаї, бабахнула в Італії і звідти прийшла до нас. Від чуми, тобто. Чумні історії поєднались з деякою інфою про життя краю в 16 столітті:) Сюжетна лінія про двох чуваків й велику книгу, які багато триндять про світ і навколо яких крутиться усе решта - почерпнута з книги Артуро Переса-Реверте "Хороші люди", усі описи героїв звідти :) Книгу замінив на "Київський псалтир" - у неї теж історія з пригодами і красивезні ілюстрації (усі рисунки на сторінках гри саме з цього древнього рукопису). Тексти завдань це, переважно, "перетравлена інформація" з кількох книг: "Демографічна історія Європи" Л.Б.Массімо, "Нариси історії Чуми" Супотицьких, "Економічна історія України" (Інститут історії НАНУ), "Ім'я Рози" Умберто Еко, шматки з текстів Михалона Литвина (історик 16 ст.), щось трохи з літописів, з преси, з "Wikipedia".  Ну і  - "Божественна Комедія" Данте. В якийсь момент вийшло, що нею можна зв'язати усі шматки гри, а заодно й головоломку по ній придумати :-)  Свого тексту дописував мало -  в основному щоб пов'язати розрізнені шматки. Загалом, вийшла компіляція різного чтива, яке гравці намагаються уникнути, щоб час не витрачати поміж розплутуванням головоломок та біганиною в пршуках.

На маршруті. От про цей етап учасники завжди можуть більше за мене розповісти - їхні приколи й халепи я за них не переживу :-)  Місце старту більшість вирахували. У кого з цим були труднощі - до старту так і не добрались (кажуть - з інших причин). Маршрут гри у кожного свій був, фітнес-брехунці звітували про 30-40 км. намотаних. Більшість кп було узято, більшість команд вклались в контрольний час, деякі команди навіть на Святошин поїхали, збираючи мої" провокативні" кп - які легко даються, але займають багато часу. Головоломку зі скарбом в повному вигляді не склав ніхто, але частина команд таки узяла скарб, розгадавши її якимось іншим способом :) Одна з команд так довго виходила на старт, що коли таки вилізла з намету, я подумав що це ранній фініш :-) Зате, приз глядацьких симпатій отримали. Точніше - організаторських:)

У таборі. Поки гравці бігають, табір в очікуванні. Спрощена організація мала кілька приємних наслідків: вперше за багато років я міг перед грою поспати і не проводити день гри у стані зомбі. Місце приємне - лісу й долини багато, кольори увечері красиві, люди саме в цей закуток не ходять, хоча в лісі їх й багато. Навіть кілька грибів найшов, коли за дровами відходив. Цього року важко гриби не знайти, вони усюди, навіть у завданнях.)Квест під час чуми

Фінішували вночі. Скарб у вигляді глечика з "золотом" та пляшки вина був захований на певній відстані від табору й ризиковано знаходився поза полем зором. Його хтось знайшов до гравців. Але не забрав, а оглянув пляшку з вином та узяв кілька цукерок. Хороша людина )

Прикольний спецефект - на певному етапі команди почали не стільки брати речі зі скарбу, скільки підкидати туди свої :)

А ось так скарб виглядав:Квест під час чуми

Результати. Цього разу міцно змагались усі команди й на диво ніхто не загубився повністю. В результат переможців солідний внесок зробив вчасно знайдений скарб. Яку треба було б в ідеалі тактику вибирати командам задля перемоги - сказати важко, все трохи замішане на індивідуальних можливостях, певному везінні, відсутності тупняку, а також на композиції потягів перемогти та отримати задоволення. 

Дві команди не вклались в контрольний час по кілька хвилин. В роздумах - виявити доброту щодо кількох хвилин чи ні рятує те, що турнірної таблиці жоден підхід не змінить. Фінальна таблиця виглядає таким ось чином

Квест під час чуми, результат

Ще одна перевага спрощеної гри: вдалось майже уникнути "косяків", єдина важлива помилка в завданнях була виправлена. Наступного разу, сподіваюсь, складніше буде. Складні головоломки розплутують не усі, але хто вже розплутує - те відчуття вимученого щастя важко описати словами. 

А на цих фотках, як виявилось, найбільш незрозуміле кп в грі. Навіть "метафізичне" кп без чіткого місця програло. Питання до усіх: що лежить у книзі в руках цього чоловічка?


До нових зустрічей!  Сподіваюсь, навесні!

Читати більше: 

Квест «Темні віки»: анатомія гри